|
ESZKÖZÖK |
KORREKTÍV KOMPENZÁLÓ |
Kommunikátor (Könnyen szállítható és tisztítható, 9 üzenet lejátszására alkalmas) |
- |
Nagyalakú kapcsoló
(Különböző eszközök használatához jól használható, nagy érzékenységű kapcsoló)
|
- |
Trambulin kapaszkodóval (Alkalmas az egyensúlyérzék, elrugaszkodás, ugráskészség, mozgáskoordináció, ritmusérzék fejlesztésére; Segít a bizonytalan egyensúlyhoz való alkalmazkodáshoz;)
|
- |
Ceruzafogó (A ceruza vastagítását szolgáló szivacshenger, vezeti az ujjakat, azoknak, akiknek nehezített a ceruzafogásuk)
|
- |
Könyvtartó-könyvtámasz> (Azoknak a mozgássérült gyermekeknek nyújt segítséget, akik nem tudják tartani a könyvet)
|
- |
Hangkontrol készülék (a beszéd lassításával a hallás és beszédsérült gyermekek problémáit kompenzálja, szenzoros integráció)
|
HELY ÉS HELYZETVÁLTOZTATÓ |
Aktív állító szék (A függőleges testtartást teszi lehetővé, azoknak is akik számára ez kivitelezhetetlen)
|
- |
Járókeret guruló-rollátor (járást segítő, járást ösztönző eszköz; petyhüdt bénulást okozó korformák esetén)
|
- |
Motomat kéz-láb tréner
intézményünkben, helyben vehető igénybe (Az eszköz passzív és vezetett aktív átmozgást végez a végtagokon. A petyhűt bénulást okozó kórformákkal küzdők megmozgatását, fejlesztését segíti)
|
SPEC.FEJL |
Tüske labda-masszírozóhenger (A tapintásérzékelés, manipuláció fejlesztésére; az eszköz segítségével ellazulnak az izmok, oldódik a feszültség; hiperaktív, magatartászavaros gyermekeknél is eredményes a fejlesztésben)
|
- |
Tüske labda-készlet (tapintó érzékelés fejlesztésére; könnyű megfogni; tapintásérzékelés, manipuláció fejlesztésére; az eszköz segítségével ellazulnak az izmok, oldódik a feszültség; hiperaktív, magatartászavaros gyermekeknél is eredményes a fejlesztésben)
|
- |
Tojáslabda (Segítségével a test teljes átmozgatására lehetőség van; a porcok és az ízületek kímélésével fejlődik az érzékelés, testtartás és az izomzat)
|
- |
Fiziolabda (Nagyméretű gimnasztikai labda, testtartásjavító, izomfejlesztő; Sokoldalúan felhasználható a nagy-mozgások, koordináció, egyensúly, téri orientáció fejlesztésére;)
|
- |
Ugrálózsák (Az erős textilből készült zsák a nagymozgások, ügyesség fejlesztésére szolgál) |
- |
Forgó tölcsér (A bizonytalan egyensúlyhoz való alkalmazkodáshoz segít; sérült és magatartászavaros gyermekeknél a bölcsőben való ringás élményét idézi vissza)
|
- |
Bowlingkészlet (A készlet segítségével a szem-kéz koordináció, a finommozgás fejleszthető)
|
- |
Krikettező állatok (A készlet segítségével 4 gyermek részére biztosított a finommotorika fejlesztése)
|
- |
Modulkészlet (többféle módon variálható, színes modul szett, mely használata koncentrált mozgást igényel így fejlődik az idegrendszerük, kreativitásuk)
|
- |
Kapd el a golyót (Fából készült ügyességi játék, mely a szem-kéz koordinációt, finommozgást fejleszti)
|
- |
Logico piccolo keret (A kártyák használatához szükséges tábla)
|
- |
Logico piccolo kártykészlet (A feladatgyűjtemények hatékonyan fejlesztik a figyelmet, megfigyelőképességet, a gondolkodást; Az életkori sajátosságok figyelembevételével segíti a koncentráció, szem-kéz koordináció, számolási készség, analógiás gondolkodás fejlődését.)
|
- |
Tactilo-tapintásos észlelés (A síkban ábrázolt formákat kell vizuálisan felismerni és térbeli megfelelőjét tapintással kikeresni; A taktilis csatorna mellett a keresztcsatornák fejlesztésére is alkalmas;)
|
- |
Papírtégla készlet (Nagyon könnyű, de nagyon erős, strapabíró ultraerős karton téglák, melyek nagy méretük miatt látványosabb az építés, fejlődik a kreativitás, konstruáló képesség)
|
- |
Terápiás gyurma (Marokerősítő, az izomzat erősítésével a finommozgások fejleszthetők, erősödik a fogás készsége)
|
- |
Hullámos ösvény (A változó magasságú, mintázatú elemek segítségével változatos egyensúlyozó pályát építhetünk;fejleszti a mozgáskoordinációt, egyensúlyozó érzéket, taktilis érzékelést)
|
- |
Mozgásfejlesztő táska (Kül- és beltéren egyaránt használható, jól variálható motorikus fejlesztő eszköz;
|
IKT |
Táblagép (lap formátumú számítógép a mozgáskorlátozott, ágyhoz kötött gyermekek számára segíti meg a használatot)
|
- |
Nagyméretű monitor (Kommunikációt segítő eszköz; Ágyhoz kötött, vagy gyengén látó sérült gyermekek részére segít)
|
- |
Speciális funkciójú laptop (A speciális funkciók, programok használata segíti a mozgás-, értelmi és beszédfogyatékos tanulók fejlesztését)
Varázsbetű programcsaláddal |
- |
Speciális egér-nagyméretű (Nehezített finommanipuláció, finom motorika esetén nagy mérete lehetővé teszi az egérfunkciók használatát)
|
- |
Nagyméretű billentyűzet (súlyos mozgáskorlátozott és gyengén látó gyermekek számára a kommunikációfejlesztéshez)
|
SPEC.TANESZEK. |
Vonalvezetés a falon (írás előkészítő; a falra szerelhető fa táblán adott útvonalon kell végighaladni, így fejleszti a manipulációt, szem-kéz, illetve szem-láb koordinációt)
|
- |
Mozgassuk közösen (kétoldalas golyótábla, írás előkészítő;, fejleszti a manipulációt, szem-kéz koordinációt)
|
- |
Almaszüret (Fából készült almafa játéktábla és az almaszedő pálcák segítségével a logika, ügyesség, finommotorika fejlesztését szolgálja)
|
- |
Marokfogó zsírkréta (segítségével nehezített finommanipuláció esetén is képes rajzolni, írni a gyermek)
|
- |
Szivacs puzzle (anyaga miatt könnyen kezelhető, már egészen korai életkortól jól használható, analízis-szintézis, alak-háttér állandóság, finommotorika fejlesztésére)
|
- |
Állítható spec. asztal (az oktatás során a magasság állításával lehetőség van a mozgássérült, kerekes székes gyermekek méretéhez igazítani)
|
- |
Speciális szék (Stabil, széles ülőfelület, ergonomikus kiképzés)
|
- |
Mágneses tábla (Segítségével szemléletesebbé tehetők a mágneses számok, betűk használata.)
|
- |
UO toll (+tollbetét) Grafomotoros és finommotorikus fejlesztéshez, izomsorvadásban szenvedőknek és balkezeseknek)
|
- |
Kezek és lábak (Kiváló jelzések a talajon; lépésvezérlőként működnek, segítenek a bal-jobb oldaliság megéreztetésében, ritmusfejlesztő)
|
- |
Hangszerkészlet (Öt különböző, önállóan is használható hangszerből áll, ritmusfejlesztésre, ezáltal beszédfejlesztésre is alkalmas)
|
- |
Fűzős állatok (A játék használata fejleszti a finommotorikát, a térben való tájékozódást, a téri irányok tanulását)
|
- |
Tangram (A geometriai formák segítségével kirakott képek a tér és formaérzékelést, finommotorikát fejlesztik)
|
- |
Bábkészlet (A bábozás elősegíti a társas kapcsolatok kialakulását. A gyermekek kommunikációs készsége jelentősen fejlődik.)
|